كليات طرح راهبردي توسعه گردشگرى به تصويب رسيد

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد گفت: در سومين جلسه كار گروه طرح راهبردي توسعه گردشگري استان يزد با حضور استاندار، كليات طرح به تصويب رسيد.

عزيزا... سيفي اظهار داشت: در اين طرح، وضيت گردشگري استان يزد و راهبردهاي گردشگري آن به بحث و بررسي گذاشته شد و راهكارهايي جهت پرداختن به گردشگري در استان يزد ارائه شد.

وي افزود: ‌مناطق نمونه گردشگري استان يزد و نيز مناطق ارزشمند تاريخي و اكوتوريسم در پهنه بندي محدوده استان در طرح راهبردي توسعه گردشگري مشخص شده است كه به دليل چند ايراد جزئي كه توسط مشاور ارائه شده ، مشكل ديگري ندارد و تا 15 روز آينده در چهارمين جلسه مطرح و به تصويب خواهد رسيد.

دبير كار گروه گردشگري استان يزد، يكي از دلايل تاخير در اجرايي شدن اين طرح را تغيير در مديريت‌ها عنوان كرد و افزود: متولي مسائل مربوط به گردشگري سازمان ميراث فرهنگي مي‌باشد، ولي كارفرماي، اين طرح سازمان مديريت و برنامه‌ريزي مي‌باشد كه در صورتي كه با متولي امر قرارداد منعقد مي‌شد، نتيجه مطلوب‌تري را در پي داشت.

سيفي در خصوص اجرايي شدن اين طرح، عنوان كرد: معمولا طرح‌هاي مطالعاتي در افق كوتاه مدت اجرايي نمي‌شود، ولي مي‌تواند به مسئولين اجرايي استان و كشور ديدگاه دهد، در عين حال كه در بعد اجرايي مي‌تواند در افق سبز توسعه ملي استان كشور طراحي مي‌شود.

دبير كار گروه گردشگري استان يزد، از جمله مزاياي اجراي طرح را زمينه صنعت توريسم عنوان كرد و گفت:‌ به جهت ازدياد جذابيت‌هاي گردشگري در استان يزد نياز به طرح جهت جذب گردشگري مي‌باشد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان يزد در پايان خاطر نشان كرد: طرح راهبردي توسعه گردشگري براي اولين بار در استان يزد تهيه مي‌شود و به تفكيك شهرستان و منطقه پتانسيل‌ها و جذابيتهاي گردشگري مورد مطالعه قرارگرفته است كه راهگشايي براي متوليان امر گردشگري استان مي‌باشد

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا